Ny mobilapp visar ditt kundlager

I Onninens utvecklingsarbete ingår att ständigt förbättra utbudet av tjänster, ett av våra prioriterade områden är kundlager- och förrådslösningar. – Onninen har länge erbjudit olika lagerlösningar som är väldigt uppskattade, säger Mathias Johansson, tjänsteansvaring på Onninen. –Under våren har jag varit med och utvecklat en ny mobilapp som förenklar registrering av uttag samt returnering av produkter i kundlagret.

Fördelar med en egen förrådslösning

Tjänsten Kundlager är till för alla kunder som är i behov av en ett drift- eller störningsförråd. Vi frågar Mathias vilken kundnytta en egen förrådslösning tillför:

En stor fördel är att kunden inte behöver binda eget kapital i form av material, förklarar Mathias. I och med att äganderätten övergår först när ett uttag registreras har kunden ingen materialkostnad förrän behovet uppstår. En annan fördel är att det är betydligt enklare att returnera produkter i kundlagret. Våra kunder gör returer smidigt direkt i appen, med full kreditering. De har också möjlighet att koppla flera användare till ett och samma kundlager.

Mathias berättar vidare att du som kund har full kontroll på ditt lager via appen och att den ger en bra överblick av lagersaldo, beställningspunkt, benämning, artikelnummer samt artikelinformation.

Skräddarsytt med know-how på köpet

–Vi bygger upp kundlager och förrådslösningar tillsammans med kunden, som har tillgång till sitt lager dygnet runt, säger Mathias Johansson. –Vi hjälper till att ta fram ett optimalt sortiment för den enskilda kundens behov, så att dom alltid har aktuella produkter på hyllan. -Vi bistår även med sortimentsgenomgångar och uppföljning av statistik. Våra kunder kan alltid räkna med ett personligt bemötande, en hög servicegrad och vårt know-how på köpet.

Lagret kan vara placerat i en fast befintlig lokal, i kundens egna arbetsbil eller i en container med värme och elanslutningar. Till förrådet knyts ett kundlagerteam, en grupp specialister med hög teknisk kompetens som vid behov hjälper kunden att hantera alla frågor som rör kundlagret. Som kund väljer du själv vilka produkter du vill lagerföra i kundlagret. Alla artiklar har en egen streckkod som du enkelt scannar med hjälp av din mobil.

Lansering till sommaren

-Några kunder testar appen under våren och fungerar allt som det ska börjar vi rulla ut den under sommaren, berättar Mathias Johansson. Jag hoppas och tror att vi med den nya mobilappen ska förenkla hanteringen för kunder med kundlager samt även attrahera fler till tjänsten.

-Den nya appen gör att vi kan nå fler inom t.ex. installationsmarknaden samt jobba mer med projektanpassade containrar för olika större projekt, vid t.ex. ny- och ombyggnationer av elnätslinjer, avslutar Mathias.

Onninen aktuellt nymobilapp 1440x960x3

Mejla gärna om du har frågor eller vill veta mer om Onninens kundlagertjänst: kundlager@onninen.com

Vår webbshop är öppen dygnet runt!