E-handel & digitala lösningar

Onninens e-handelslösningar har som mål att underlätta och effektivisera våra kunders vardag så mycket som möjligt. Det kan vara allt från inköp av produkter via webbshoppen till att implementera EDI-fakturor eller uttag från ett kundlager via vår mobilapp. Våra digitala tjänster utvecklas dagligen och målsättningen är självklart att ligga i framkant när det kommer till smarta och användarvänliga funktioner som adderar mervärde till våra kunder. Genom att använda någon, eller en kombination, av Onninens e-handelslösningar förenklar du din vardag och effektiviserar ditt arbete.

Webbutiken - modern, stabil och alltid öppen

I Onninens webbshop hittar du över 80 000 produkter och även en rad tidsbesparande och effektiva funktioner som hjälper dig som kund att enkelt lägga en order. Webbshoppen är alltid öppen, vilket gör att du kan handla när det passar dig bäst. Här finns också en samlad orderhistorik, vilken ger en bra överblick av företagets beställningar, och du kan följa din orderstatus på ett smidigt sätt. Det ska vara enkelt att handla hos oss.

I webbutiken hittar du, förutom orderhistorik, även funktionaliteter som inköpslistor, offertfunktion och snabborder för att nämna några. Vår e-handelsplattform har en responsiv design vilket innebär att webbsidorna anpassas efter enheten du surfar med (mobiltelefon, dator, surfplatta etc.). Sidan visas lite annorlunda på en mobiltelefon, mer likt en app, för att det ska vara så användarvänligt och tydligt som möjligt. Självklart får du åtkomst till hela vårt sortiment även från mobilen eller surfplattan.

Vi arbetar ständigt med att vidareutveckla både befintliga och nya funktioner i syfte att förbättra för våra kunder. Varje vecka släpps en ny release som innehåller diverse uppdateringar, buggfixar eller ny funktionalitet. Vi lyssnar mycket på vad våra kunder säger om webbshoppen och de olika funktionerna. Därför är återkopplingen från våra kunder ovärderlig och uppskattas mycket! Om du har några förslag på förbättringar eller andra idéer gällande våra digitala lösningar är du alltid välkommen att höra av dig till oss.

EDI - elektronisk automatisering

EDI står för Electronic Data Interchange och går ut på dataöverföring av information mellan kundens och Onninens affärssystem. I praktiken betyder det att alla transaktioner mellan dig som kund och Onninen sker elektroniskt.

En order som läggs in i ditt system skickas med automatik till Onninen. Ordererkännanden och leveransbesked stäms sedan av automatiskt mot följesedel och faktura, vilket ökar både kvaliteten och säkerheten. Du får full kontroll och översikt över dina transaktioner, dessutom slipper du onödig pappershantering. EDI är en väl beprövad och utbredd tjänst som kan kopplas till de flesta standardsystem på marknaden. EDI är ofta mest effektivt för det större företaget med många transaktioner och stora inköpsvolymer. Om detta låter intressant och ni vill ha mer information om vilka EDI-tjänster vi kan erbjuda ert företag - kontakta oss gärna din säljkontakt!

PunchOut - effektivare inköp och kostnadshantering

Med en PunchOut-lösning kan du som kund sköta inköp via det egna inköps- eller affärssystemet och då även dra nytta av eventuell befintlig attestordning. Via till exempel en länk i det egna inköpssystemet kommer du till Onninens webbshop och kan där skapa en varukorg med produkter som sedan skickas tillbaka till det egna systemet där du slutför inköpet.

Detta kan då medföra fördelar som till exempel:

  • Effektivare inköp
  • Kostnadshantering
  • Befintlig godkännandeprocess kan användas vilket ger säkrare inköpsbeslut och minskar antalet kundreturer

Är ditt företag intresserade av en PunchOut-lösning? Kontakta oss gärna för mer information.

Onninens mobilapp för tjänsten Kundlager

Onninen erbjuder tjänsten Kundlager till alla våra kunder som är i behov av en förrådsslösning som till exempel ett driftförråd eller störningsförråd. Kundlagret kan exempelvis vara placerat i en fast befintlig lokal eller i en container med värme och elanslutningar.

All registrering så som uttag och returnering av produkter sker via en mobilapp. Informationen förs sedan automatiskt över till Onninens affärssystem för vidare bearbetning. Via appen eller Onninens webbshop får du som kund full kontroll på ditt lager och här har du möjlighet att få information som exempelvis:

  • Lagersaldo
  • Beställningspunkt
  • Benämning
  • Artikelnummer
  • Produktinformation

Kundsupport av eget team

På Onninen har vi valt att arbeta i små grupper med hög teknisk kompetens. Det innebär att du kan räkna med ett personligt bemötande och en hög servicegrad. För denna logistiktjänst har Onninen således ett eget kundlagerteam som hjälper er vid behov och hanterar frågor gällande ert kundlager. Kontakta oss gärna för mer information.