Välkommen till Onninens webbshop

På den här sidan kan du läsa om hur webbshoppen fungerar och vilka funktioner du som kund kan ha nytta av. Lite längre ned på sidan hittar du vanliga frågor och svar som vi sammanställt samt ett antal instruktionsvideos för några av våra mest uppskattade och använda funktioner.

Saknar du inloggning till Onninens webbshop kan du enkelt och snabbt skapa ett konto här. Vi arbetar löpande med att utveckla och förbättra webbshoppen och feedbacken från våra kunder är mycket viktig och uppskattad. Hör gärna av dig till [email protected] om du har idéer som skulle kunna göra köpupplevelsen ännu bättre!

Onninen är bara en mobil, surfplatta eller dator bort.

Snabborder

Inköpslistor

Beställ tjänster

Saknar du inloggning till webbutiken?

För att handla i Onninens webbshop behöver du vara registrerad kund samt ha en inloggning (webbkonto) till webbshoppen. Du ansöker om ett webbkonto här.

Om du glömt lösenordet för webbkontot klickar du här. Du fyller i din e-post eller ditt användar-id och kan sedan generera ett nytt lösenord.

Har du glömt både användar-id och e-post kan du mejla dina kontaktuppgifter och kundnummer till [email protected] så hjälper vi dig.

Jag hittar inte produkten jag söker?

Om du inte hittar den produkt du söker eller finner motsvarande eller lämplig ersättningsprodukt, kontakta en innesäljare inom det aktuella produktområdet så hjälper vi dig.

Kan jag se min orderhistorik någonstans?

Under ”Profil” och ”Orderhistorik” hittar du företagets alla beställningar, oavsett vilken kanal ni beställt ifrån.

Hur uppdaterar jag mina uppgifter för webbkontot?

Det gör du enklast genom att logga in i webbshoppen och sedan klicka på ”Profil” och ”Användarprofil”.

Jag har en fråga om våra priser?

Priserna som visas i webbshoppen är era avtalspriser. Om du anser att priserna inte stämmer, vänligen kontakta din Onninen-säljare. Kontaktuppgifter hittar du på kontaktsidan. Om du vill ladda ner era prislistor, kan du göra det under din profil.

Hur ändrar jag en leveransadress?

När du ska checka ut din order och befinner dig i varukorgens ”Leverans”-steg så klickar du på ”Ändra”-knappen. Då kan du antingen välja ditt företags registrerade leveransadresser eller lägga till en egen adress genom att klicka på ”Lägg till ny adress”.

Webbfunktioner

I webbshoppen har du tillgång till alla våra produkter och information som produktegenskaper, miljömärkningar, dokument, tillgänglighet och pris. Förutom detta har vi en rad smarta funktioner som underlättar för dig i ditt vardagliga arbete som bland annat inköpslistor, snabborder och spara varukorg samt många fler. Du har även möjlighet att beställa tjänster i samband med din beställning och via orderhistoriken får du en översikt av företagets beställningar.