Onninen digitalt

Onninens digitala tjänster utvecklas utifrån verkliga behov hos våra kunder. Vi förbättrar vår e-handel och våra tjänster dagligen för att kunna erbjuda smarta och användarvänliga funktioner som verkligen adderar mervärde för våra kunder. Läs mer om vår webbshop och andra digitala tjänster som vi erbjuder idag.

Marknadens bästa webbshop?

–Digitalisering är en viktig drivkraft även i vår bransch. För Onninens del är digitaliseringen särskilt viktigt eftersom vi erbjuder fullservice utan fysiska butiker. Vår verksamhet är helt servicedriven och våra kunder vill ha individuell service dygnet runt, året om. De vill kunna göra sina beställningar när det passar de bäst. Med hjälp av ett digitalt beställningsflöde kan vi de den servicen. Enligt våra kunder har vi rent funktionellt marknadens bästa webbshop och det är till stor del tack vare att vi hela tiden gör förbättringgar baserat på e ständig dialog med bl.a. våra kunder och leverantörer, säger Kenneth Sandström, COO Onninen

En sparbössa för tid

Är du ansluten till Onninens leveranssystem blir det mycket enklare att projektera. Effektiva och tidsbesparande funktioner gör det enkelt att lägga en order. Att ha en samlad orderhistorik ger dig en bra överblick och du kan följa din orderstatus på ett smidigt sätt.

Vår ambition är att förenkla kundernas vardag och ett bra sätt att göra det på är att spara deras tid, förklarar Ulrika Kagevik, Head of Marketing & eCom Onninen.

Tid är som bekant pengar och vår webbshop sparar mycket tid. Dessutom är internet alltid öppet och likaså vår webbshop med cirka 80 000 produkter. Vi lägger fortsatt starkt fokus på elnät, belysning, telekom och VA samtidigt som vi vill växa och bredda vårt sortiment. För närvarande satsar vi mycket på elinstallationsmaterial. Vi utvecklar en digital plattform med valfri logistik för elinstallatörer, som själva väljer om de vill ha leverans till hemadressen, en terminal eller pickup-point.

Våra andra digitala tjänster

Vid sidan av webbshopen kan du använda olika EDI-lösningar eller ha en app i mobilen som är kopplad till Onninens förråds- och kundlagerlösningar. Att våra digitala tjänster utvecklas utifrån verkliga servicebehov är vår egen garanti för att skapa kundnytta. Det är inte någon överdrift att säga att tjänsterna utvecklas dagligen för att vi vill erbjuda smarta och användarvänliga funktioner. Allt för att addera mervärde till våra kunder.